Напоминание

урок английского языка в 6 классе по теме «Celebrations»


Автор: Соколова Юлия Александровна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МОУ "СОШ №1"
Населённый пункт: город Приозерск
Наименование материала: конспект урока
Тема: урок английского языка в 6 классе по теме «Celebrations»
Раздел: среднее образование





Назад




1

Открытый урок английского языка в 6-м классе по теме «Celebrations»

Тип занятия: комбинированный урок.

Цели:

обобщить и закрепить лексический материал по теме;

закрепить грамматические формы настоящего продолженного времени.

Задачи урока:

формировать лексические умения и навыки в устной речи (умение рассказывать о

праздниках, используя настоящее продолженное время);

формировать грамматические навыки на материале настоящего продолженного

времени;

отработать навыки произношения;

развивать владение всеми видами речевой деятельности (аудирование, говорение,

чтение);

развивать воображения и умения моделировать ситуацию общения;

воспитывать уважение к традициям и обычаям, как части культуры разных стран

мира;

прививать любовь и интерес к иностранному языку.

Оборудование: проектор, картинки по теме « Праздники», презентация, раздаточный

материал, учебник.

ХОД УРОКА

I. Организационный момент

1. Приветствие

– Warming up.

– Good morning, children! Sit down,please.

– There are a lot of festivals in Great Britain and in Russia. Слайд 1

– What are your associations with the word Festival? (brainstorming)

Дети называют слова, фразы, которые ассоциируются у них со словом праздник. (Слова

крепятся на доску)

– Good. I want you to remember the different festivals. Look at the screen.

2

– Can you name them? Дети называют праздники по картинкам, которые видят на экране.

– New year, Christmas, Thanksgiving Day, St.Patrick’s Day, Valentine’s Day, Halloween,

Maslenitsa, May Day.

– When do people celebrate them? The task is on the screen. Fill in the gaps. (Дети вставляют

слова – праздники в предложения и зачитывают их, произнося правильно даты)

1. … is on October 31th.

2. … day is on March 17 th.

3. … day is on January 1 st.

4. … is on the 4 th Thursday in November.

5. … is on the 14 th of February

6. … is on the 24 th of December.

7. … is on the 1 st of May. (Проверяется задание с помощью экрана)

– Well done. Do you know anything about these festivals? (Дети говорят свои

предложения).

– Now I want you to look at the pictures on the blackboard and repeat the words and phrases

after me.

3

– Make the decorations, make tea, make a special dish, make a cake, do the shopping, blow a

party horn, dance, sing, play the drums, wear costumes, exchange gifts, watch parades, watch a

firework display. (Дети по картинкам повторяют ранее изученную лексику, фонетически

правильно проговаривая слова)

– Good. Let’s play with a ball. Now answer my questions, please.

Are you making decorations?

Is your mum making a cake?

Is your father doing the shopping?

Are people exchanging gifts?

Are you wearing costumes?

Is your granny making a special dish?

Are you going to a party?

(Дети отвечают на вопросы, закрепляя время Present Continuous в речи.)

– Now it’s time to watch.

На экране отрывок из мультфильма «Белоснежка и 7 гномов» У.Диснея. It’spartytime.

4

– Can you tell me, children? What’s the theme of our lesson today? (Дети, просмотрев

музыкальный отрывок, называют тему урока.) CELEBRATION

– You are right. Let’s go to the party.

Подготовка к прослушиванию (pre-listening exercises)

– The new words are on the blackboard. Look at them. They are from a dialogue. Let’s translate

these words and phrases.

– Yeah! Слово «О, да» синоним слову yes. Оно используется в разговорной речи и часто в

песнях. (Пояснение учителя)

Celebration

absolutely

witch

terrifying

bobbing for apples

musical chairs

pin the tail

5

nearly all gone

come over

nearly over

clean up

Before we continue our lesson we should have a rest.

– We ‘re going to listen to the dialogue. Try to answer the question.

– Which festival are children talking about?

(Дети слушают диалог, учебник закрыт, после прослушивания отвечают на вопрос «О

каком празднике говорили дети?» Ответ – Halloween.)

-now, open your books on p.48 ex.3. and read this text aloud.

-so, it’s time to find some more information about other feastivals. Look please at yoy paper.

Here you can see texts. Try to find information about each festival.

6

Ok. Show us your spider Gramm and tell What festival do you like…

At the end of our lesson, we will make a sinquan to the word CELEBRATION

Use

1 noun

2 adjectives

3 verbs

1 sentence

Cool, funny, merry, great, super, noisy, fine, wonderful, remarkable, brilliant … (2)

Sing, celebrate, dance, play, move, run, jump, hop, foot (3)

It’s fantastic, this party is absolutely brilliant, we’re having a great time, it’s fun … (1)

Holiday, birthday, party… (1)

Дети составляют, зачитывают свои работы и крепят на доску.

Домашнее задание в рабочей тетради.

Your marks. Объявление отметок.

– Thank you good bye.

7

Cool, funny, merry, great, super, noisy, fine, wonderful, remarkable, brilliant … (2)

Sing, celebrate, dance, play, move, run, jump, hop, foot (3)

It’s fantastic, this party is absolutely brilliant, we’re having a great time, it’s fun … (1)

Holiday, birthday, party… (1)

Cool, funny, merry, great, super, noisy, fine, wonderful, remarkable, brilliant … (2)

Sing, celebrate, dance, play, move, run, jump, hop, foot (3)

It’s fantastic, this party is absolutely brilliant, we’re having a great time, it’s fun … (1)

Holiday, birthday, party… (1)

Cool, funny, merry, great, super, noisy, fine, wonderful, remarkable, brilliant … (2)

Sing, celebrate, dance, play, move, run, jump, hop, foot (3)

It’s fantastic, this party is absolutely brilliant, we’re having a great time, it’s fun … (1)

Holiday, birthday, party… (1)

Cool, funny, merry, great, super, noisy, fine, wonderful, remarkable, brilliant … (2)

Sing, celebrate, dance, play, move, run, jump, hop, foot (3)

It’s fantastic, this party is absolutely brilliant, we’re having a great time, it’s fun … (1)

Holiday, birthday, party… (1)

Cool, funny, merry, great, super, noisy, fine, wonderful, remarkable, brilliant … (2)

Sing, celebrate, dance, play, move, run, jump, hop, foot (3)

It’s fantastic, this party is absolutely brilliant, we’re having a great time, it’s fun … (1)

Holiday, birthday, party… (1)

8

Date

Adjectives

I like Halloween, because………

Costumes

Activities

Traditional food

Activities

Name of festival



В раздел образования