Автор: Соколова Юлия Александровна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МОУ "СОШ №1"
Населённый пункт: город Приозерск
Наименование материала: конспект урока
Тема: урок английского языка в 6 классе по теме «Celebrations»
Раздел: среднее образование
1
Открытый урок английского языка в 6-м классе по теме «Celebrations»
Тип занятия: комбинированный урок.
Цели:
обобщить и закрепить лексический материал по теме;
закрепить грамматические формы настоящего продолженного времени.
Задачи урока:
формировать лексические умения и навыки в устной речи (умение рассказывать о
праздниках, используя настоящее продолженное время);
формировать грамматические навыки на материале настоящего продолженного
времени;
отработать навыки произношения;
развивать владение всеми видами речевой деятельности (аудирование, говорение,
чтение);
развивать воображения и умения моделировать ситуацию общения;
воспитывать уважение к традициям и обычаям, как части культуры разных стран
мира;
прививать любовь и интерес к иностранному языку.
Оборудование: проектор, картинки по теме « Праздники», презентация, раздаточный
материал, учебник.
ХОД УРОКА
I. Организационный момент
1. Приветствие
– Warming up.
– Good morning, children! Sit down,please.
– There are a lot of festivals in Great Britain and in Russia. Слайд 1
– What are your associations with the word Festival? (brainstorming)
Дети называют слова, фразы, которые ассоциируются у них со словом праздник. (Слова
крепятся на доску)
– Good. I want you to remember the different festivals. Look at the screen.
2
– Can you name them? Дети называют праздники по картинкам, которые видят на экране.
– New year, Christmas, Thanksgiving Day, St.Patrick’s Day, Valentine’s Day, Halloween,
Maslenitsa, May Day.
– When do people celebrate them? The task is on the screen. Fill in the gaps. (Дети вставляют
слова – праздники в предложения и зачитывают их, произнося правильно даты)
1. … is on October 31th.
2. … day is on March 17 th.
3. … day is on January 1 st.
4. … is on the 4 th Thursday in November.
5. … is on the 14 th of February
6. … is on the 24 th of December.
7. … is on the 1 st of May. (Проверяется задание с помощью экрана)
– Well done. Do you know anything about these festivals? (Дети говорят свои
предложения).
– Now I want you to look at the pictures on the blackboard and repeat the words and phrases
after me.
3
– Make the decorations, make tea, make a special dish, make a cake, do the shopping, blow a
party horn, dance, sing, play the drums, wear costumes, exchange gifts, watch parades, watch a
firework display. (Дети по картинкам повторяют ранее изученную лексику, фонетически
правильно проговаривая слова)
– Good. Let’s play with a ball. Now answer my questions, please.
Are you making decorations?
Is your mum making a cake?
Is your father doing the shopping?
Are people exchanging gifts?
Are you wearing costumes?
Is your granny making a special dish?
Are you going to a party?
(Дети отвечают на вопросы, закрепляя время Present Continuous в речи.)
– Now it’s time to watch.
На экране отрывок из мультфильма «Белоснежка и 7 гномов» У.Диснея. It’spartytime.
4
– Can you tell me, children? What’s the theme of our lesson today? (Дети, просмотрев
музыкальный отрывок, называют тему урока.) CELEBRATION
– You are right. Let’s go to the party.
Подготовка к прослушиванию (pre-listening exercises)
– The new words are on the blackboard. Look at them. They are from a dialogue. Let’s translate
these words and phrases.
– Yeah! Слово «О, да» синоним слову yes. Оно используется в разговорной речи и часто в
песнях. (Пояснение учителя)
Celebration
absolutely
witch
terrifying
bobbing for apples
musical chairs
pin the tail
5
nearly all gone
come over
nearly over
clean up
Before we continue our lesson we should have a rest.
– We ‘re going to listen to the dialogue. Try to answer the question.
– Which festival are children talking about?
(Дети слушают диалог, учебник закрыт, после прослушивания отвечают на вопрос «О
каком празднике говорили дети?» Ответ – Halloween.)
-now, open your books on p.48 ex.3. and read this text aloud.
-so, it’s time to find some more information about other feastivals. Look please at yoy paper.
Here you can see texts. Try to find information about each festival.
6
Ok. Show us your spider Gramm and tell What festival do you like…
At the end of our lesson, we will make a sinquan to the word CELEBRATION
Use
1 noun
2 adjectives
3 verbs
1 sentence
Cool, funny, merry, great, super, noisy, fine, wonderful, remarkable, brilliant … (2)
Sing, celebrate, dance, play, move, run, jump, hop, foot (3)
It’s fantastic, this party is absolutely brilliant, we’re having a great time, it’s fun … (1)
Holiday, birthday, party… (1)
Дети составляют, зачитывают свои работы и крепят на доску.
Домашнее задание в рабочей тетради.
Your marks. Объявление отметок.
– Thank you good bye.
7
Cool, funny, merry, great, super, noisy, fine, wonderful, remarkable, brilliant … (2)
Sing, celebrate, dance, play, move, run, jump, hop, foot (3)
It’s fantastic, this party is absolutely brilliant, we’re having a great time, it’s fun … (1)
Holiday, birthday, party… (1)
Cool, funny, merry, great, super, noisy, fine, wonderful, remarkable, brilliant … (2)
Sing, celebrate, dance, play, move, run, jump, hop, foot (3)
It’s fantastic, this party is absolutely brilliant, we’re having a great time, it’s fun … (1)
Holiday, birthday, party… (1)
Cool, funny, merry, great, super, noisy, fine, wonderful, remarkable, brilliant … (2)
Sing, celebrate, dance, play, move, run, jump, hop, foot (3)
It’s fantastic, this party is absolutely brilliant, we’re having a great time, it’s fun … (1)
Holiday, birthday, party… (1)
Cool, funny, merry, great, super, noisy, fine, wonderful, remarkable, brilliant … (2)
Sing, celebrate, dance, play, move, run, jump, hop, foot (3)
It’s fantastic, this party is absolutely brilliant, we’re having a great time, it’s fun … (1)
Holiday, birthday, party… (1)
Cool, funny, merry, great, super, noisy, fine, wonderful, remarkable, brilliant … (2)
Sing, celebrate, dance, play, move, run, jump, hop, foot (3)
It’s fantastic, this party is absolutely brilliant, we’re having a great time, it’s fun … (1)
Holiday, birthday, party… (1)
8
Date
Adjectives
I like Halloween, because………
Costumes
Activities
Traditional food
Activities
Name of festival