Напоминание

Clothes


Автор: Шилова Маргарита Викторовна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МБОУ "Лицей №4"
Населённый пункт: город Коломна, Московская область
Наименование материала: методическая разработка
Тема: Clothes
Раздел: среднее образование





Назад




Цели урока:

Обобщение знаний учащихся по теме «Clothes »

Личностные результаты:

Формировать

мотивацию

к

познанию,

обучению,

чувство

толерантности к мнению других членов при работе в группе

Регулятивные:

Воспитание чувства ответственности

Умение работать в коллективе (в группах)

Радоваться и оценивать работу свою и товарищей

Умение находить и исправлять собственные ошибки, контролировать

себя

Познавательные:

Развитие творческого потенциала учащихся и навыка самостоятельной

работы

Повышение интереса к изучению английского языка

Коммуникативные:

Взаимодействовать с участниками группы

Уважительно относиться к позиции других членов группы

Оформлять свои мысли в устной речи

Предметные:

Активизировать лексический материал по данной теме

Обобщить

грамматический

материал.

Глагол

to

be

в

настоящем

врменени

Развивать навыки говорения, аудирования, чтения, письма

Оборудование:

Учебник под редакцией С.И.Азаровой, Э.Н. Дружининой

Раздаточный материал

Рисунки

Компьютер

Plan:

Warm up (7 min)

Vocabulary. Crossword (7 min)

Speaking (10 min)

Funny pause (1 min)

Group work (10 min)

Grammar Time (7 min)

________

Reading *

1.

Hello, how are you? I’m glad to see you. We have some guests in our

class today. Turn back and say hello, please. Sit down, please. Today we are

going to sum up everything we know about “Clothes”. Translate, please. And

here is the plan of our work. We start with warming up, then we’re going to

make a crossword, to revise the vocabulary, to speak, to work in groups and

to use the computer.

Look at the board! What a mess! Can you help me to find the pictures and

the sentences? Well done.

Now open your books page 58 exercise 2. Let’s revise the poem. Three,

four

What a mess! What a mess!

No jacket, no dress

Where’s my sweater and my blouse?

Can you find my hat in the house?

What a mess! What a mess!

No jacket, no dress

Where’re my trainers and my shoes?

Can you help me? Give me some clues!

What a mess! What a mess!

No jacket, no dress

Where’re my trousers and my dress

Can you help me? Clean up the mess!

Good for you, children. Who can read the text? Who knows it by heart?

That’s good. Thank you.

2. Look at the board. Let’s pass to the crossword

1

.

t

r

a

I

n

e

r

s

2.

j

A

c

k

e

t

M

3.

s

W

e

a

t

e

r

E

4.

h

A

t

7

.

5.

t

R

o

u

s

e

r

s

6

.

T

-

s

h

I

r

t

h

N

o

9

.

G

r

b

t

l

8.

s

h

o

e

s

u

10

.

d

r

e

s

s

e

1. Для прогулок и для спорта, эта обувь для комфорта (trainers)

2. Коль отправился ты в путь, куртку – jacket не забудь (jacket)

3. Скоро наступает лето, нам не нужен свитер (sweater)

4. Если шапки рядом нет, надеваю шляпу (hat)

5. В школе форму соблюдай, то, что нужно одевай, для девчонок -

dresses, blouses, для мальчишек - shirts and (trousers)

6. Если жарко, то есть hot, одевай скорей (T-shirt)

7. If you go in for sports, надевай скорее (shorts)

8. Give me some clues, where’re my (shoes)

9. Выхожу из дома house, надеваю блузку (blouse)

10. Раз ты в шкаф уже залез, посмотри, где платье (dress)

You were active! Very good!

3. Now we’re going to sing the song and dance. Stand up, please. Anya, count

the girls (there’re 6 girls). Danil, count the boys (there’re 6 boys). Take your

book, open it. Page 62 exercise 1.

Would you like to be a robot?

A robot, a robot.

Would you like to be a robot?

Let’s dress up and play!

Yes, I’d like to be a robot,

A robot, a robot

Yes, I’d like to be a robot,

Let’s dress up and play!

You’re good singers! I think, boys are the winners today. Thank you, sit

down.

Now, let’s play! I have a magic wand! What would you like to be? Look

at the board and use these phrases: I’d like to be… I’d better wear…

(карточки с героями на доске). You can use these pictures.

Now I’m going to describe some of you. Guess who is it.

5. Let’s make a pause. Stand up, please. Look at the screen and repeat.

Hands up,

Hands down,

Hands on hips,

Sit down,

Stand up,

Hands to the side,

Bend left, bend right

Hands on hips

One, two, three hop

One, two, three stop

Thank you. You can sit down.

6. Now you’re going to work in groups. Read the sentences and dress up the

boys

(you have 5 minutes)

Group 1

He’s wearing blue jeans.

He’s wearing a green sweater

He’s wearing dark blue trainers

He’s wearing a black cap

Group 2

He’s wearing red trousers

He’s wearing a yellow jacket

He’s wearing orange shoes

He’s wearing a blue cap

Group 3

He’s wearing yellow shorts

He’s wearing a red T-shirt

He’s wearing orange trainers

He’s wearing a green cap

Let’s check up your work. One pupil from the group, come to the board.

Take your pictures with you.

7. Now let’s visit Professor Grammar. It’s Grammar time. Look at the

board. There’re some sentences which can help you. На доске профессора

с помощником: I + am, he, she, it + is, they, you, we + are

Sit in front of the computers and do the exercise (you have 5 minutes)

Who has one mistake? Two mistakes? Well done. Now, occupy your

places, please.

*8. You’re going to read the text. Take the cards.

Read the text and answer the questions (прочтите текст и ответьте на

вопросы)

1. Where’s Mark from?

2. What’s he wearing?

3. Where’s Anna from?

4. What’s she wearing?

Hello! My name is Mark. I’m from Siberia. It’s cold here. I’m wearing a

jacket, a scarf, a cap, warm trousers and shoes.

Hello! I’m Anna. I’m from Australia. It’s hot here. I’m wearing a hat, a T-

shirt, shorts and trainers.

9. Marks for the lesson. Our lesson is over. Thank you for your work.



В раздел образования